| |
صافی و بدون حرکت بودن زمین:
نوح:
و خداوند زمين را براى شما فرش گستردهاى قرار داد... (19)
تا از راههاى وسيع و درههاى آن بگذريد (و به هر جا مىخواهيد برويد)!» (20)
نمل:
يا كسى كه زمين را مستقر و آرام قرار داد، و ميان آن نهرهايى روان ساخت، و
براى آن كوههاى ثابت و پابرجا ايجاد كرد، و ميان دو دريا مانعى قرار داد
(تا با هم مخلوط نشوند; با اين حال) آيا معبودى با خداست؟! نه، بلكه بيشتر
آنان نمىدانند (و جاهلند)! (61)
در ضمن درین آیه گفته شده که کوهها ثابت و پابرجا هستند در حالی که ما میدونیم بعضی از کوهها منشع زلزله هستند.
حجر:
و زمين را گسترديم; و در آن كوههاى ثابتى افكنديم; و از هر گياه موزون، در آن رويانديم; (19)
به فعل "گستردن" توجه کنید. ما میدونیم که زمین گسترش نیافته، بلکه مثل یک یک کلم از چند دایره ی متحد المرکز شکل گرفته.
نازعات:
و زمين را بعد از آن گسترش داد، (30)
حرکت خورشید:
لقمان:
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ
النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي
إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَأَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ «29»
اول اینکه:
1- برای ماه و خورشید یک فعل به کار رفته و نشون میده به تصور خدا، خورشید و ماه حرکت یکسان دارند. بعد گفته که یجری. مثل رودخونه! یعنی برای چرخش به دور خود در عربی فعلی نیست؟
ادامه در یاسین: 38
و خورشيد (نيز براى آنها آيتى است) كه پيوسته بسوى قرارگاهش در حركت است; اين تقدير خداوند قادر و داناست. (38)
و در یاسین:40
نه خورشيد را سزاست كه به ماه رسد، و نه شب بر روز پيشى مىگيرد; و هر كدام در مسير خود شناورند. (40)
در رعد:
خدا همان كسى است كه آسمانها را، بدون ستونهايى كه براى شما ديدنى باشد،
برافراشت، سپس بر عرش استيلا يافت (و زمام تدبير جهان را در كف قدرت
گرفت); و خورشيد و ماه را مسخر ساخت، كه هر كدام تا زمان معينى حركت
دارند! كارها را او تدبير مىكند; آيات را (براى شما) تشريح مىنمايد;
شايد به لقاى پروردگارتان يقين پيدا كنيد! (2)
انبیاء:
و اوست كه شب و روز و خورشيد و ماه را آفريد كه هر يك در مدارى شناور است . « 33»
کهف:
تا به غروبگاه آفتاب رسيد; (در آن جا) احساس كرد (و در نظرش مجسم شد) كه
خورشيد در چشمه تيره و گلآلودى فرو مىرود; و در آن جا قومى را يافت;
گفتيم: «اى ذو القرنين! آيا مىخواهى (آنان) را مجازات كنى، و يا روش
نيكويى در مورد آنها انتخاب نمايى؟» (86)
میدونید مکارم شیرازی چه فعلی رو "احساس کرد" ترجمه کرده؟ "وجد"! باور
کنید اگر شش سال عربی نخونده بودم باورش میکردم. خدا بیامرزه کسی که درس
عربی رو گذاشت توی دروس ما تا دروغ رو از حقیقت تشخیص بدیم!
آسمان؟
انبیاء:و آسمان را سقف محفوظى قرار داديم; ولى آنها از آيات آن روىگردانند. (32)
من زمانی که مسلمون بودم خیال میکردم این منظورش اینه که شهابسنگها
نمیخورن به زمین و اینها، ولی با توجه به آیات بالا، اینم یکی از
Mythology ها بیش نیست.
ملک:
همان كسى كه هفت آسمان را بر فراز يكديگر آفريد; در آفرينش خداوند رحمان
هيچ تضاد و عيبى نمىبينى! بار ديگر نگاه كن، آيا هيچ شكاف و خللى مشاهده
مىكنى؟! (3)
بار ديگر (به عالم هستى) نگاه كن، سرانجام چشمانت (در جستجوى خلل و نقصان
ناكام مانده) به سوى تو باز مىگردد در حالى كه خسته و ناتوان است! (4)
ما آسمان پايين (نزديك) را با چراغهاى فروزانى زينت بخشيديم، و آنها (
شهابها ) را تيرهايى براى شياطين قرار داديم، و براى آنان عذاب آتش فروزان
فراهم ساختيم! (5)
اشتباهات علمی این سه آیه رو خودتون بشمرید.
و فصلت:
او در زمين كوههاى استوارى قرار داد و بركاتى در آن آفريد و مواد غذايى
آن را مقدر فرمود، - ينها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نياز تقاضا
كنندگان! (10)
سپس به آفرينش آسمان پرداخت، در حالى كه بصورت دود بود; به آن و به زمين
دستور داد: سخللّهبه وجود آييد (و شكل گيريد)، خواه از روى اطاعت و خواه
اكراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مىآييم (و شكل مىگيريم)!» (11)
در اين هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفريد، و در هر آسمانى
كار آن (آسمان) را وحى (و مقرر) فرمود، و آسمان پايين را با چراغهايى (
ستارگان) زينت بخشيديم، و (با شهابها از رخنه شياطين) حفظ كرديم، اين است
تقدير خداوند توانا و دانا! (12)
آسمون از دود خلق شده؟ ستاره ها در نزدیکترین آسمون به ما قرار دارن؟
| |
| |
|